Rated 5.00/5 based on 1 readers reviews
به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )

ناشر : کلبه شروق
نویسنده : جان دیون پورت
گردآورنده : سیدهادی خسروشاهی
مترجم : سید غلامرضا سعیدی
درگذشت نویسنده و مترجم نامدار آقاى سیدغلامرضا سعیدى را به بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان و به جامعه علمى و فرهنگى كشور، تسلیت می ‏گویم.

مقدمه: سابقه اسلام ستیزى

عذر تقصیر به پیشگاه محمّد و قرآن

اهداء كتاب

مقدمه مترجم

فهرست مندرجات

بخش اول: زندگانى محمد

1. تولد و بعثت

2. هجرت

3. رحلت

بخش دوم: قرآن و اخلاق

1. تعلیمات قرآن

2. احترام مسلمین به تحصیل دانش

نامه دولتى

حقیقت و صداقت

اغماض و ارفاق

بخش سوم: رد تهمت ها

تهمت اول 

تهمت دوم

تهمت سوم

تهمت چهارم

بخش چهارم: زیبایی هاى قرآن

خاورشناسى و توطئه خاورشناسان

اهداى كتاب

مقدمه مترجم

مقدمه

پیشگفتار

نظریه مسیحى

نظر یهود

نظریه سكولار

نظر انسانى

توطئه خاورشناسى

پیشرفت سریع اسلام

مقدمه مترجم

پیشرفت سریع اسلام

سادگى عقیده اسلامى

فهرست ها

فهرست آیات

فهرست اشعار

فهرست نام ها

فهرست جای ها

فهرست كتاب ها

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

درگذشت نویسنده و مترجم نامدار آقاى سیدغلامرضا سعیدى را به بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان و به جامعه علمى و فرهنگى كشور، تسلیت می گویم.

این عنصر صدیق و دل سوز و خدمت گزار اسلام، در طول سال هاى با بركت عمر خویش، با فحص و تحقیق و نگارش و ترجمه، آثارى پدید آورد كه بى شك در نشر افكار نوین اسلامى، داراى تأثیر بود و به خاطر همین آثار است كه حقا باید او را در زمره پیشروان نهضت اسلامى در ایران شمرد.

او همچنین انسانى وارسته و پاكدامن و متواضع و غیور و مبارز بود. به مسایل جهان اسلام اهتمام مى ورزید و در راه تشكیل نظام اسلامى تلاش فرهنگى ارزنده اى می كرد.

عمر طولانى و پربركت و پر ماجراى او با پاكى و پاكدامى سپرى شد. پاك زیست و پاك به جوار الهى پرگشود. رحمت خدا بر او و یاد او گرامى باد.

سید على خامنه اى

رییس جمهورى اسلامى ایران

24 آذرماه 1367 - تهران

 

مقدمه

سیدهادى خسروشاهى

 

به نام خدا

سابقه اسلام ستیزى

«قرآن ستیزى» و «اسلام هراسى» پدیده خاص عصر ما نیست، بلكه از بدو پیدایش اسلام و آغاز دعوت حضرت محمد صلی لله علیه و آله، احبار و رهبان یهود و نصارا، به این امر پرداخته و با تمام توان خود، در مبارزه بر ضد آیین نو، به پا خاستند و در این راستا، علاوه بر پیمان شكنی هاى نخستین، در زمان پیامبر... و پس از آن با ایجاد ایجاد جنگ هاى خونین و كشتار جمعى مسلمانان، در هر نقطه اى از جهان كه مقدورشان بود، از آندلس تا فلسطین، از آفریقا تا آسیا و.. به مبارزه و مقابله همه جانبه  ـ و از هر نوعى ـ نیز دست یازیده اند و براى رسیدن به این هدف، از همه وسایل و ابزار نامشروع، ضد انسانى و غیر اخلاقى، از جمله نشر اكاذیب و اتهامات علیه قرآن مجید و پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و تحریف حقایق اهداف انسان ساز اسلام، بهره برده اند كه هزاران كتاب و صدها هزار مقاله بر جاى مانده از آن ها در این زمینه، گواه صادقى بر مدعا است.

عداوت و دشمنى یهود و نصارا با اسلام، مسأله اى نیست كه با گفتگوى ادیان و تسامح یك سویه مسلمانان برطرف گردد؛ زیرا كه یهود و نصارا، به تعبیر قرآن، هرگز از پیامبر ـ و مسلمانان ـ راضى نخواهند شد، مگر آن كه از آنان پیروى كنند و بدین ترتیب هیچ راه معقولى براى همكارى و تعاون با آن ها در مسایل اخلاقى و معنوى و براى نجات بشریت، در افق روابط فیما بین، نمایان نیست و روى همین اصل، گفتگو بین ادیان ـ یهود و نصارا ـ به افسانه اى بیش، شباهت ندارد و یا آب در هاون كوبیدن است، مگر آن كه به سود منافع امپریالیسم صلیبى ـ صهیونى كنونى باشد كه در این صورت حتى می توان به هزینه آل  سعود ـ كه همه مسلمانان غیر وهابى را كافر می دانند ـ كنفرانس ادیان در آمریكا تشكیل داد تا در آن، شمعون پرز بتواند با شیخ الازهر دست دوستى بدهد! ولى همین شیخ ما! بگوید از حصار غزه و كشتار زنان و كودكان آن، بی خبر است!

بی تردید توطئه جدید نشر اكاذیب و اتهامات علیه قرآن و پیامبر، اسلام و مسلمانان، توطئه حساب شده اى از سوى امپریالیست هاى غربى است كه در دوره تكمیل شده خود، با نشر كتاب آیات شیطانىِ سلمان رشدىِ ـ پرورش یافته در دامن استعمار پیر انگلیس و پناه گرفته در قلب امپریالیسم ضد بشر آمریكا و دریافت مدال ها و جوایز گونه گونى! به خاطر این اهانت ها ـ آغاز گردید و در استمرار آن، هزاران كتاب و ده ها هزار مقاله و صدها فیلم و كاریكاتور و.. بر ضد پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، قرآن مجید، اسلام و مسلمین،  به همه زبان هاى دنیا، انتشار یافت.. و در تكمیل این مسیر براى ذبح شرعىِ! مسلمانان، پاپ بندیكت، سخنرانى غیر منطقى خود را در دانشگاه «رگنزبرگ» آلمان ارایه داد تا نشان دهد كه علاوه بر دشمنى ذاتى احبار و رهبان و دستگاه پاپى صادر كننده فتواهاى جنگ هاى صلیبى قرون وسطى ـ و جنگ هاى ضد مسلمانان عصر ما و علیه اسلام و قرآن ـ رگه هاى فاشیستى باقیمانده از دوران عضویت در سازمان جوانان هیتلرى، در رگ و خون جناب پاپ جدید، هم چنان فعال است!

برنامه هاى ماهواره اى «الحیات» ـ به زبان هاى مختلف ـ كه توسط پدران روحانى غیر كاتولیك از قبرس، مصر و لندن، تهیه و همه روزه پخش مى شود و در آن زشت ترین و زننده ترین دشنام ها و بدگویی ها و اهانت ها علیه قرآن و پیامبر اسلام به كار برده می شود، بُعد دیگرى از دشمنى پدران روحانى مسیحى، با اسلام و مسلمین را نشان می دهد.

البته باید گفت كه در مقابل این تهاجم جهانى مسیحی گرى، تعدادى از انسان هاى فرهیخته و برجسته مسیحى، با رعایت عدل و انصاف به دفاع از قرآن و پیامبر و تمدن اسلامى برخاسته و در كتاب ها و مقالات خود، حقایق را آن طور كه هست بیان داشته اند.

از جمله این شخصیت ها كه اكنون فقط نام چند تن از آن ها را به خاطر دارم، عبارتند از: توماس كارلایل، گوته، لرد هدلى، مونتگمرى وات، گوستاولوبون، الول ساتن، موریس بوكاى، لوئى كارى، هانرى كربن، دكتر لورا واكسیا واگلیرى، روژه گارودى، حامد الگار، جورج جرداق، آنجیلو ترونسونى، واشنگتن ارونیك، ادوارد سعید، مارگرت ماركوس، بولس سلامه، ژ. دمیرهان، ویلیام چیتیك، و جان دیون پورت... .

جان دیون پورت در سال 1869 میلادى كتاب خود را تحت عنوان:

AN APOLOGY FOR MOHAMMED AND THE KORAN

 ـ عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ـ

در لندن به چاپ رساند و استاد سید غلامرضا سعیدى ترجمه فارسى آن را در سال هاى 1334 و 1338 در تهران منتشر ساخت و اینك این كتاب، به ضمیمه دو كتاب دیگر: «توطئه خاورشناسان» از مارگرت ماركوس و «پیشرفت سریع اسلام» از دكتر واگلیرى، به تناسب موضوع در یك جلد و پس از ویرایشى دقیق و كامل و به عنوان نخستین مجلّد از مجموعه آثار استاد سعیدى، در اختیار علاقمندان قرار مى گیرد و امیدواریم كه دیگر آثار آن مرحوم، تحت عنوان «مجموعه آثار» در ده مجلّد انتشار یابد.

قم: عید غدیر 1429 ه ؛ 1387 ش

سید هادى خسروشاهى

 

مشخصات کتاب

  • عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن
  • کلبه شروق
  • جان دیون پورت
  • سید غلامرضا سعیدی
  • سیدهادی خسروشاهی
  • فارسی
  • چاپ شده
  • 8000 8000
  • 1
  • 978 - 964 –7255 – 28 –8 :
  • نوبت اول
  • 1391