( 0. امتیاز از 0 )

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: آیت الله خسروشاهی در زمان حضور در واتیکان آغاز نوینی برای ارتباط بین اسلام و مسیحیت ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، عصر یکشنبه 8 اسفندماه در وبینار «مرد میدان تقریب» که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت الله سید هادی خسروشاهی از سوی معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت الله خسروشاهی عمر خود را در راه حمایت از اسلام ناب و دفاع از مسلمانان جهان و ملت مظلوم و بی گناه فلسطین، لبنان و سایر ملت های مستضعف صرف کرد، گفت: درگذشت این بزرگوار ضایعه ای برای مسلمانان است و به راحتی نمی توان جایگزینی برای او پیدا کرد.
 
وی افزود: ما پیش از انقلاب نسلی داشتیم که آغازگر بیداری اسلامی جهان معاصر بودند. بعد از سید جمال الدین اسدآبادی و محمد عبده، از جمله کسانی که توانستند در مکتب اهل بیت (ع) این رسالت عظیم را به بشریت برسانند، شخصیتی مانند آیت الله خسروشاهی بود.
 
حجت الاسلام تسخیری ادامه داد: آیت الله خسروشاهی در زمان حضور در واتیکان آغاز نوینی برای ارتباط بین اسلام و مسیحیت ایجاد کرد و در زمان حضور در مصر نیز با ارتباط با علمای مصر جایگاه خود را در قلب مسلمانان و علمای دینی آن کشور باز کرد و ارتباط عمیقی میان جامعه مصر و ایران ایجاد کرد.
 
وی افزود: مرحوم خسروشاهی هرگز قلمش متوقف نمی شد و همواره در تلاش بود تا در جهان اسلام، تمدن نوین اسلامی و نهضت عظیم انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) را به گونه ای به جهانیان بشناساند که مورد پذیرش جامعه جوانان باشد.
 
تسخیری در ادامه خاطرنشان کرد: آن مرحوم هم رابطه عالی با علمای اسلام در ایران و نجف و هم ارتباط خوبی با دانشگاهیان داخل و خارج کشور داشت و مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه بود. لذا امروزه پیدا کردن شخصیت هایی چون ایشان برای جهان اسلام بسیار دشوار است.
 
وی با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم خسروشاهی اظهار کرد: نوشته ها و اندیشه های ایشان و همچنین کتابخانه عظیمی که در سال های اخیر تأسیس کرد، همچنان ماندگار خواهد بود.

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر