( 0. امتیاز از 0 )

مدیریت رسانه به مفهوم جدید آن، البته پیشینه چندانی ندارد. اما اگر وجه عملی و كاربردی آن را در نظر بیاوریم نقش و سهم سید هادی خسروشاهی در ساماندهی رسانه های مختلف و متنوع در پیش و بعد انقلاب اسلامی پررنگ و اساسی است.

محمود اسعدی
مدیریت رسانه به مفهوم جدید آن، البته پیشینه چندانی ندارد. اما اگر وجه عملی و کاربردی آن را در نظر بیاوریم نقش و سهم سید هادی خسروشاهی در ساماندهی رسانه های مختلف و متنوع در پیش و بعد انقلاب اسلامی پررنگ و اساسی است.

او در راه اندازی، هدایت و مدیریت ده ها نشریه هفتگی،ماهنامه و فصلنامه و سالنامه و بعدها در انتشار کتاب و برگزاری کنفرانس ها و مجامع بین المللی کارآمد بود.

ارتباطات جهانی و گفتگو های پرشمار او با نخبگان و دانشمندان جهان اسلام در خلال پنجاه سال اخیر خود گنجینه عظیمی از تاریخ شفاهی و کتبی است که خوشبختانه با ظرافت و جزئیات لازم نگاشته و منتشر شده است. در این میان شناسایی و شناساندن شخصیت های که به تقریب مذاهب اسلامی کمک کردند قابل تامل است. معرفی آثار جرج جرداق دانشمند مسیحی لبنانی و ترجمه کتاب چهار جلدی صدای عدالت انسانی وی که همراه با حاشیه و توضیحات نکته پردازانه است.

از جمله اقدامات مرحوم هادی خسروشاهی است. در خلال سی سال اخیر به‌خصوص هنگام سردبیری کیهان فرهنگی تا همین اواخر گاه گداری او را می دیدم، شوق به دانستن و عشق عمیق او به ثبت و ضبط آثار شفاهی مثال زدنی است. وقتی ویژه نامه مکتب تفکیک کیهان فرهنگی با نظرات استاد محمدرضا حکیمی در سال ۱۳۷۰ منتشر شد بلافاصله تماس گرفت و این اقدام را تحسین کرد و بعد خود در قالب کتابی به انتشار مجدد آن پرداخت.

بعد ها در سال ۱۳۹۴ که نخستین شماره ماهنامه چهره‌های ماندگار با گفتگوی جرج جرداق انتشار یافت با خرسندی تبریک گفت و از انتشار یک نشریه مستقل و مشکلات آن گفت اما تشویق و ترغیب کرد تا اینگونه مجلات بماند. آخرین مرتبه در ماه رمضان سال قبل کنار هم نشستیم و ساعتی صحبت کردیم چندان سرحال و امیدوار نبود و از برخی امور شکوه داشت. از مصر و تبادل فرهنگی با این کشور و دیگر ممالک جهان سخن گفت و یادی از ویژه نامه فرهنگ مصر شد.

علی رغم اینکه این شماره مجله کیهان فرهنگی در سال ۱۳۷۱ منتشر شده بود اما هربار سراغ آنرا می‌گرفت تا در آرشیو شخصی اش بایگانی کند. بالاخره از دوستی این شماره را گرفتم و به او تقدیم کردم.ذکر این نکته بدان جهت ضروری است که پیگیری مداوم و عشق مفرط او به گردآوری آثار مستند در تاریخ معاصر مجموعه کتابخانه و آثار وی را به عنوان گنجینه ای عظیم از اسناد و مدارک فراهم آورده که می‌تواند مورد استفاده محققان و دانشجویان قرار گیرد. انشاالله نهادهای مدنی و مسئولین شهرداری در حفظ و معرفی این مجموعه عظیم اهتمام ورزد، خدایش بیامرزد.

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر