( 0. امتیاز از 0 )

جت الاسلام سید علی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ( ع) به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی پیامی را بدین شرح منشر کرد :

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر درگذشت اندیشمند جهان‌نگر، نویسنده برجسته، محقق و روایت‌گر نهضت‌های اسلامی معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی موجب تأثر و تألم همه کسانی گردید که به اعتلای اندیشه اسلامی در جهان معاصر می‌اندیشند.
پاین محقق گران‌مایه، معلمی بزرگ در بازخوانی و انتقال میراث نهضت‌های اسلامی و اجتماعی مسلمین به نسل جوان بود. بسیاری از پژوهشگران و علاقه‌مندان از دریچه پژوهش‌های ایشان با نهضت‌های اسلامی و با اندیشمندانی همچون سید جمال اسدآبادی و امام موسی صدر و سید قطب و علامه طباطبایی آشنا شدند.
فعالیت ایشان در نشریات اسلامی و حوزوی از مکتب اسلام تا بعث، الگویی موفق و ماندگار از پیوند دین، اندیشه و رسانه بود. تلاش ایشان برای گفتگو و نزدیکی میان مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی، راه ناتمامی است که همه علاقه‌مندانِ استاد آرزوی پیمودنش را خواهند داشت.
ضمن عرض تسلیت این غم به جامعه علمی، شاگردان و علاقه‌مندان و به طور ویژه به فرزند گرامی و خانواده ایشان از خداوند متعال می‌خواهیم این عزیز را پس از قریب به هفت دهه مجاهدت پیاپی، بر سر خوان کرم صاحبان این ایام، اهل بیت و ائمه علیهم السلام میهمان بگرداند.
سیدعلی موسوی
رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر