تلگراف حضرت آیت‌الله میلانی به آیت‌الله شریعتمداری

قم، حضرت آیت‌الله آقای شریعتمداری(دامت بركاته)

امروز خبر بسیار ناگواری رسید كه حضرت آقای آیت‌الله خمینی(مدظله العالی) را به خارج از كشور تبعید نموده‌اند. عجبا!، نسبت به معظم‌له كه یكی از مراجع تقلید هستند و مصونیت قانونی دارند و از شخصیت‌های بزرگ اسلامی می‌باشند، تهمت‌های ناروایی می‌زنند و بی‌احترامی می‌نمایند.

اولیاء این‌گونه امور بدانند ایشان تنها نیستند، بلكه لسان ناطق همه مجامع روحانی و دینی هستند و گفته ایشان، كلام حق و حقیقت است. خواهشمندم از تصمیمات خود مستحضرم فرمایید. از حضرت احدیت در پناه حضرت ولی‌عصر (ارواحنا له الفداء) رفع مزاحمت از حضرت معظم‌له را مسئلت می‌نمایم.

مشهد: سید محمد‌هادی الحسینی المیلانی

شماره قبض 443909، 13/8/43 ـ مطابق 9 رجب

جواب تلگراف از طرف آیت‌الله شریعتمداری

مشهد مقدس، حضرت مستطاب آیت‌الله میلانی‌(دامت بركاته)

با ابلاغ سلام و تحیات، رونوشت تلگراف مورخ 13/ 8/43 واصل و زیارت گردید. مطالب مندرجه در تلگراف شریف، صحیح و عین حقیقت است. گرفتاری و تبعید حضرت آیت‌الله خمینی به خارج از كشور، موجب تأثر و تأسف شدید است و حقیر و مسلمانان با بی‌صبری در انتظار رفع مزاحمت و مراجعت معظم‌له به حوزه علمیه قم می‌باشیم.

حملات ظالمانه و مطالب بی‌اساس و ناروایی كه در پاره‌ای از مجلات و جراید مفسد و خائن، یا از طرف بعضی از اشخاص مُغرض و معلوم‌الحال، به ساحت ایشان و یا جامعه روحانیت نسبت داده شده است، مایه كمال تأسف است.

البته ملت رشید و مسلمان و مردمان باایمان ایران قضاوت صحیح نموده و حق را از باطل تشخیص خواهند داد و نعم الحكم الله. مردم عموماً این‌گونه قلم‌های مسموم و ورق‌پاره‌های آلوده را شناخته و به خوبی می‌دانند كه روحانیت شیعه و مراجع عالیقدر آن، همواره مدافع دین مبین اسلام و حامی و حافظ استقلال مملكت و خواهان سعادت و سربلندی مردم این آب و خاك بوده و از هر نوع اجنبی‌پرستی نفرت دارند و در مواقع خطر این حقیقت را ثابت كرده‌اند.

از خداوند متعال خواستاریم كه علمای اسلام را در پناه حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه) محفوظ فرموده و اسلام و مسلمین را مظفر و منصور فرماید.

والسلام علیكم و رحمة الله

قم: سید كاظم شریعتمداری

9 رجب 1384