Rated 5.00/5 based on 1 readers reviews
به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )

ناشر : کلبه شروق
نویسنده : سید هادی خسروشاهی
حدیث روزگار 19

آنچه كه هم اكنون در اختیار قرار مى گیرد، رساله شماره 19 از «حدیث روزگار» مى باشد كه این رساله، مجموعه ای از چند مصاحبه و یادداشت مرحوم آیت الله سید هادی خسروشاهی (رضوان الله تعالی علیه) است درباره حوادث و در واقع چگونگی پیدایش و انحلال حزب خلق مسلمان که نخست در مطبوعات تهران از جمله: ویژه ­نامه «جوان» مورخ نیمه خرداد 1389، دوماهنامه «چشم‌انداز» مورخ شهریور و مهر 1388، در پاسخ ویژه‌نامه «اعتماد» مورخ 6/4/87 و نشریه «بعثت» چاپ قم، منتشر شده‌اند که اکنون پس از ویرایش و تکمیل، همراه با چند عکس و سند، تقدیم علاقمندان می­ گردد.

«حزب خلق مسلمان» از جمله احزاب و سازمان‌های سیاسی ـ اسلامی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و جلب و جذب جوانان و افرادی که می‌خواستند در این راستا گام بردارند، تأسیس گردید. هدف و برنامه حزب، طی «مرام‌نامه» و «اساسنامه» تبیین و پس از تصویب نهایی شورای مرکزی حزب، چاپ و منتشر گردید که مورد استقبال و توجه مردم مسلمان ایران و محافل سیاسی قرار گرفت.

هیأت مؤسسین نخستین حزب، اغلب شخصیت‌های فرهیخته و شناخته شده‌ای بودند که علاوه بر سوابق مبارزاتی، همیشه در زمینه‌های علمی ـ فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی فعال بوده و در همین رابطه، بارها دستگیر و زندانی و یا تبعید شده بودند...