Rated 4.3/5 based on 40 readers reviews
به مطلب امتیاز دهید :
( 4.3 امتیاز از 40 )

ناشر : کلبه شروق
نویسنده : سید هادی خسروشاهی
حدیث روزگار (24)

توضیحات مختصر

آنچه هم اكنون در اختیار قرار مى گیرد، رساله شماره 24 از «حدیث روزگار» است درباره خاطرات مکتوب. 

سطوری از مقدمه این کتاب را، که به قلم مرحوم خسروشاهی رضوان الله تعالی علیه نگاشته شده است، می خوانیم:

«خاطرات غیرمكتوب» نوعاً شامل مطالبى است درباره مسائل مختلف که در زندگى افراد رخ داده و در ذهن آنها باقیمانده و اغلب در مراحل پایانى عمر، به شكل مكتوب براى علاقمندان عرضه شده است!

اما این بار، خاطراتى مكتوب! از اینجانب نقل مى‌شود كه در سالیان نخستین انقلاب ـ و چند مورد پیش از آن ـ به صورت مكتوب، ارائه شده و در روزنامه­ های مختلف آن دوران، به چاپ رسیده است.

بیشتر این «خاطرات» درباره مسائل روز و پس از پیروزى انقلاب و عمدتاً در پاسخ به دیگران و توضیح و تشریح حقایق، مطرح شده است كه البته ضمن بیان حقایقى، نوع برخوردهاى افراد در دوران نخستین انقلاب را هم نشان می­ دهد.

هدف از نشر این «خاطرات مكتوب» ـ البته اگر اصولاً این عنوان بر این مکتوبات صدق كند ـ نشان دادن نوع برخوردها درباره مسائل در اوائل انقلاب و «تشاجر» و «مجادله» و یا «تفاهم» و «مذاکره» بین افراد و گروه‌هاى سیاسی یا اشخاص موافق و مخالف، است...

یادآوری این نکته ضروری است که با توجه به سیر زمان و تحول فکری همگان و پیدایش نوعی «اعتدال» و تحمل دیگران و پذیرفتن اندیشه‌های متفاوت افراد انقلاب، توسط اکثریت دوستانی که نام آنها در این خاطرات آمده است، هم اکنون دوستی و کمال اخوت اسلامی در بین ما و آنها برقرار است و سوءتفاهمی بین ما و آنان نیست و گذشته‌ها ـ بحمدالله ـ فراموش شده است.