( 0. امتیاز از 0 )

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، گفت: مرحوم آیت الله سیدهادی خسروشاهی، دارای شخصیتی بین الادیانی و بین المذاهبی بود که در نقش نماینده جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه بسیار اثرگذار واقع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، شامگاه دوشنبه ۳۰ خرداد در آیین رونمایی از ویژه نامه «رفیق دیرین» که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: استاد خسروشاهی شخصیتی عالم، مجاهد و اسلام شناسی بین‌المللی بود که حیات اجتماعی متعددی را در طول دوران عمر خود تجربه کرد و سخن گفتن از این شخصیت کار آسانی نیست و هر جنبه ای از حیات علمی، فرهنگی و تربیتی آن مرحوم را می توان در یک نشست پربار علمی و پژوهشی مورد توجه قرار داد.

 

 

وی، با اشاره به انتخاب استاد خسروشاهی به عنوان سفیر ایران در واتیکان و مصر به عنوان دو قطب بین الادیانی و بین المذاهبی را قابل توجه عنوان کرد و افزود: استاد خسروشاهی برای گفت وگوهای بین ادیانی به عنوان نماینده ایران در واتیکان انتخاب می شوند و هم برای حضور در مصر که این انتخاب اخیر به دلیل حضور الازهر و پهنه تاریخی آن قابل توجه است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، تصریح کرد: افراد زیادی را در این عرصه سراغ ندارم که همچون مرحوم استاد خسروشاهی هم بتواند در عرصه گفت وگوهای بین ادیانی سفیر جمهوری اسلامی ایران و نیز حوزه علمیه قم باشد و هم در گفت وگوهای بین مذاهبی این سفارت را عهده دار شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اذعان کرد: درباره شخصیت هایی که متصّل و برآمده از حوزه های علمیه هستند، حقّ مطلب را ادا نکردیم. معمولا انتظار می رود در کنار اقدامات موسسه تنظیم و نشر آثار این شخصیت ها، حوزه علمیه هم قرائت خود را از آن شخصیت داشته باشد و ما در این زمینه کوتاهی های زیادی داریم. چه بسیار شخصیت هایی که متعلق به نظام تبیینی مکتب اهل بیت (ع) هستند، ولی ما نتوانسته ایم نسبت به آنها متن تاریخی مستدل متقنی را ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته، بیان کرد: ما نسبت به تنی چند از علما توانسته ایم در ذیل افق حوزه و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه این کار را انجام دهیم، اما تجربه انباشته در کارهای پیشین ما را به اینجا رساند که در ویژه نامه ای که با عنوان «رفیق دیرین» چاپ شده بتوانیم اثر فاخری را تهیه و عرضه کنیم در عین اینکه معترفیم نمی توان همه ابعاد یک شخصیت علمی را در یک ویژه نامه بیان کرد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، تأکید کرد: در این ویژه نامه سعی شد تا حاشیه بر متن غلبه نکند، چون بسیار دیده شده است که با وجود اینکه شخصیت مبنای یک یادنامه یا ویژه نامه است، اما حواشی بر معرفی شخصیت غلبه پیدا کرده است. ما به شدت از این امر پرهیز کرده ایم و تلاش در معرفی ابعاد شخصیت استاد خسروشاهی شده است.

وی،ادامه داد: در این ویژه نامه، اسناد نغز و نادری به نمایش درآمده که شاید پیش از این در جایی دیده نشده است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه،گفت: این ویژه نامه یک روایت تاریخی از شخصیت استاد نیست، بلکه تاریخ این شخصیت است؛ به گونه ای که اگر توانستید تورق درستی از این ویژه نامه داشته باشید، می توانید به ابعاد حیات علمی ایشان سرک بکشید و از رهگذر این سرک کشیدن، می توان تحقیق بیشتری راجع به این شخصیت داشت.

 

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر