سند نهم:

نامه‌ای به پاپ

عالیجناب!

سال نو، میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام، پیامبر پاک و کلمه خدا را از صمیم قلب به شما تبریک گفته و برای شما سلامتی و آرامش از خدای بزرگ خواستارم.

عالیجناب! همچنین دعا می‌کنم که خداوند سال جدید را، سال رهایی ملت لهستان، افغانستان، فلسطین و همه ملل تحت ستم و استعمار امپریالیسم شرق و غرب، قرار دهد و مستضعفین جهان که در اثر ظلم سرمایه‌داری دولتی شرق و سرمایه‌داری خصوصی غرب، در محرومیت و فقر و گرسنگی به سر می‌برند، به حقوق انسانی خود برسند و در صلح و صفا و عدالت زندگی کنند.

عالیجناب! اجازه می‌خواهم که به مناسبت سال نو، و به عنوان هدیه تولد عیسی مسیح علیه السلام برای 50 هزار مسلمان مقیم رم و حومه، از شما بخواهیم که دستور دهید اجازه داده شودمسجدمرکز اسلامی رم که زمین آن ده سال قبل به مَلِک فیصل از طرف شهرداری رم اهدا شده است، ساخته شود.

همچنان انتظار دارم برای آرامش مادر پیر و فرزندان کوچک امام موسی صدر و خانواده بزرگتر او، مردم مسلمان و مسیحی لبنان، سرنوشت ایشان با دخالت آن عالیجناب روشن گردد. به امید آنکه ایشان زنده باشند و به میان ملت خود، مردم محروم لبنان، برگردند و جنگ داخلی بین مسیحیان و مسلمانان لبنان پایان پذیرد. سپاس و تشکر خود را تقدیم می‌دارم.

به امید پیروزی همه مستضعفین جهان بر مستکبرین روی زمین.

و با درود

سید ‌هادی خسروشاهی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان

متن اصلی نامه به عالیجناب پاپ: 17/2/60